Nechcete již dále podnikat v oblasti SEO optimalizace? Skvělé!

Za posledních pár let se toho v SEO optimalizaci mnoho změnilo, ale tou největší změnou je obtížnost, která rapidně stoupala a zdá se, že budeme v tomto trendu pokračovat.

Frustrující? Přirozeně. Měsíce práce, budování, strategie a pak jeden velký update a všechno je pryč. Změny, které se v oblasti pravidelně dějí, v podstatě mění pravidla z hodiny na hodinu a často je těžké, přepracovat celý projekt tak, aby již hotová práce nepřišla v niveč.



Jsou tyto změny ale z podstaty špatné nebo naopak přispívají k zdraví celého odvětví?

Jak mohou změny vést ke zlepšením
Změna je dobrá pro každé odvětví. Pomáhá mu růst, zlepšovat se a vyzrát. SEO je na tom stejně a díky rozsáhlým změnám, kterými si prošlo za posledních pár let, dnes máme kvalitní obsah, který není určen jen pro SEO a slouží i návštěvníkovi.

Nebylo tomu tak ale vždycky. Kolegové, kteří se v tomto oboru pohybují už dlouho, mi dají za pravdu, že některé praktiky, které se dříve používali, byly minimálně na hraně a pro internet a uživatele neměly žádnou reálnou hodnotu.

Závody v tom, kdo bude mít více odkazů na vlastnoručně vytvořených webech, stovky různých portálů, které neměly žádnou přirozenou návštěvnost a sloužily jen k tomu, aby vytvářeli další a další odkazy, které se zkrátka počítaly a přinášely výsledky.

Byly ale tyto weby přínosem, když nebereme v potaz SEO optimalizaci? Rozhodně ne.

Po příchodu updatů Panda a Penguin se mnoho věcí změnilo a klienti, kteří měli SEO postavené na ne úplně správné strategii najednou ze dne na den ztratili vše. Roky práce, roky investic a vše zmizelo během několika hodin.

Nyní je naštěstí situace již odlišná. I když stále najdeme strategie, které nepatří mezi ty příliš profesionální, stále více klientů vyžaduje kvalitní provedení, osvědčené postupy a následování nejnovějších trendů.

Co z toho plyne? Že masivní změny, které mnohým klientům způsobily skoro zástavu srdce, dopomohly SEO optimalizaci k lepším postupům, lepší strategii a hlavně vytvořily ekosystém, ve kterém jde v konečném důsledku o to nejdůležitější, uživatele.

SEO není mrtvé, ale Vaše postupy mohou být
Po každém větším updatu slyšíme od mnohých, že SEO je mrtvé a že je už takřka nemožné v tomto odvětví pracovat. Ano, může to být pravda, ale jen pro ty, co používají strategie, za které by se opravdoví profesionálové styděli. SEO optimalizace se vyvíjí a odděluje špatné specialisty od těch dobrých.

Florida, Panda nebo Penguin. Všechny tyto updaty měly jedno společné a to omezení nekalých praktik, které ničily SEO optimalizace zevnitř. Nároky na výsledky jednoduše rostou a jen ti, kteří se tomuto odvětví opravdu věnují a hrají podle pravidel, mohou být úspěšní.

Znamená to ale, že budou specialisti a firmy odcházet, protože jejich strategie již nebudou fungovat? Ano. Ale to je jedině dobře. Se zvyšujícími se standardy v odvětví zůstanou jen ti nejlepší profesionálové, kteří potom mohou skvěle reprezentovat celý ekosystém a dodávat klientům kvalitně provedenou SEO optimalizaci, která povede nejen k vyšším prodejům a návštěvnosti, ale také nabídne zajímavý obsah uživateli a odpoví na jeho dotazy.