To je velmi zapeklitá hádanka. Co udělám jako první? Hm, hm, přece nepíši to slovo do pole pro hledání ne? Kdepak, to je špatná odpověď.
Nejprve je nutno zapnout počítač. Ano, autor článku je proradná zmije, že vás takto nachytal, ale každé téma může být trošku odlehčeno, aby bylo přece jen trošku té zábavy na světě. Takže se omluvám za drobný podvod, a nyní k vážné práci.
Napíšete slovo do vyhledávače a počkáte si na načtení webu. A než se to celé načte, zkuste se sami sebe otázat, jak to vlastně funguje. Ne to vyhledávání samotné, to není v podstatě nic složitého. Hledač prostě bere slova, která zná a která má někde uloženy a nabízí weby, kde se požadovaný výraz vyskytuje. Jenže, milý hledači a človíčku, víš-li pak, co je to optimalizace stránek? Aha, nevíš. Nevadí, pro toho, kdo informaci hledá to není zase až tak podstatné, jako proto toho, kdo požadovanou informaci dává.
Asi takto. Chcete koupit boty. Zadáte do vyhledávacího pole slovo „boty“ a vyhrne se na vás spousta webů které patří prodejcům, výrobcům, http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/vyrobce nebo kohokoli, kdo má, co s botami do činění. Ale vy je nechcete ani barvit, ani prodávat dále, jen je chcete koupit. Přidáte tedy ke slovu boty slovo „koupě“ a seznam seihned smrskne na padesát tisíc odkazů ze sta. I mezi nimi jsou ty, které vás nezajímají. Takže musíte zadat třeba ještě slovo „pracovní“, protože vám jde o pracovní obuv a zase vyjede spousta odkazů. Pravda, už je jich opět méně.
Mezi těmi všemi pokusy jsou weby, které o boty zavadily jen okrajově. Ale ten, kdo je skutečně prodávat chce, a nechce zapadnout mezi ostatní weby s botami, ať už s nimi jsou na nich prováděny jakékoli operace, musí si podle toho nechat upravit SEO. Zjednodušeně tedy řečeno, musí si nechat optimalizovat svůj web, nebo, chcete-li, jak výše psáno optimalizovat svou stránku. Pak jsou výsledky velmi efektivní a bude v nalezených webech mezi prvními.