Google otevřel náhled AMP URL pro developery, které ukazují názvy domén vydavatelů

Tady je způsob, jak můžete vidět fix Google pro AMP URL z Google vyhledávání, když kliknete na AMP výsledek vyhledávání.

Velká frustrace vydavatelů s AMP byla taková, že jejich vlastní domény se nezobrazovaly v URL, když uživatelé kliknuli na AMP výsledky vyhledávání v Google vyhledávání. Google pracoval několik týdnů na opravě této velmi nelibé záležitosti a toto úterý nahrál náhled pro developery, aby se mohli konečně angažovat s řešením AMP URL problému s použitím verze Google Chrome 71 a větší.

Namísto toho, aby Google ukázal Google Cache AMP URL po kliknutí na výsledek hledání, Google raději zobrazil vydavatelovu URL.

Jak to vlastně vypadá. Tady je krátký obrázek toho, jak to vlastně bude vypadat a fungovat na Google Chrome verze 71 a větší na mobilních telefonech poté, co kliknete na AMP výsledek vyhledávání v Google vyhledávání.

Google ještě předtím tohle všechno demonstroval na Google I/O dříve tohoto roku.

Jak to vypadá v akci? Google rozložil těchto několik kroků

  • Používáním technologie zvané Signed http Exchanges, cached AMP URL jsou transformovány na vydavatelovu doménu na jakémkoliv AMP cache. Právě nyní je to pouze spuštěné a přístupné pro Google chrome verze 71 a více. Během psaní tohoto článku bylo ještě třeba nainstalovat Chrome beta channel, který bude brzy spuštěn pro všechny Google kanály.
  • Pokud nepoužíváte mobilní zařízení jako jsou chytré telefony nebo tablety, povolte emulaci mobilních zařízení ve vašem prohlížeči na počítači. AMP stránky jsou pouze zobrazovány mobilním zařízením. Příště navštivte https://g.co/webpackagedemo
  • To vám zobrazí kolonku vyhledávání. Přesně zde poté zadejte požadavek jako „learn amp by example“ a klikněte na „Learn AMP by example“ pro ampbyexample.com domovskou stránku. Je tu pouze velmi malý počet vydavatelů, kteří úspěšně implementovali tuto funkci, takže byste určitě měli v budoucnu tento typ požadavku vyzkoušet. Pokud se vám podařilo projít všechny tyto kroky, uvidíte https://ambyexample.com zobrazené v URL kolonce ve vyhledávači.


Greg Grothaus, softwarový inženýr pro AMP v Google vysvětlil, že: „AMP cache přednačetli AMP dokumenty a Chrome kryptograficky zkontroloval tyto AMP dokumenty, že nikdy nebyly modifikovány od toho, co s nimi vydavatel zamýšlel, čímž povolil vydavatelovu URL, která bude „obývat“ kolonku webových adres internetového vyhledávače.

Proč na tom záleží?
Právě nyní, pokud kliknete na AMP URL ve vyhledávání Google, Google bude vycházet z výchozího nastavení a zobrazí AMP URL, což znamená, že lidé budou prakticky vidět google.com/amp URL namísto vaší domény. Tohle řešení namísto toho zobrazí tu vaši vlastní URL a ne Google AMP URL.

Tohle by mělo pomoci hlavně se značkováním a také každému, kdo se snaží odkazovat k Google URL vs. vydavatelovo URL.